The way

3 mei 2014

Ola even geen WiFi gehad dus gaan we even terug blikken. Vrijdag 2 mei heerlijk geslapen, 8 uur stappen we de heerlijke frisse ochtend in; 11 Gr. Op zoek naar plek voor een ontbijtje. 9.30 uur naar reisbureau alles geregeld voor retour tickets. In het voorjaar geen directe vluchten, alleen met overstaps. Ik zie Geert al verstijven. Dat gaan we hem niet aandoen . Sympathieke knul zoekt en zoekt, belt en belt en komt met een voorstel waar wij het helemaal in kunnen vinden. Nachtdlaapbus naar Madrid, daar vandaan vliegen naar Schiphol, zonder overstap, prima. 10.30 uur stappen we de route op naar Finnistere vergezichten, geurende kamperfoelie, bloeiende solanum. Al snel gaan de petten op, ritsen we de pijpen af, smeren onze neuzen en kuiten. Stokbrood, paté, fruit, water en 'n plak milka in de rugzak, mijn dag kan niet meer stuk. Geert en ik beleven deze dag hetzelfde. Voelen ons nu niet echt pelgrims meer, maar meer toerist. Ook al hebben we weer 2 pelgrimsstempels er bij. Naar Santiago lopen was toch meer emotioneel. Vandaag veel over de dag ban gisteren gesproken. Hoe speciaal dit wel was. Na 25 km bellen we 'n Albergue en reserveren 2 bedden. Daar zit ik nu in een prachtige tuin te schrijven. Zo nu even 'n handwasje doen, schoon shirt is nodig, was flink zweten vandaag, (25 km is genoeg) lfs Diny en Geert uit Negreira

1. P.hendriks:
    3 mei 2014
    Hallo samen hebben jullie al een terug datum geboekt dan?We kunnen ons wel voorstellen dat het nu wel anders lopen is als naar Santiago een heel ander gevoel lijkt ons.maar zo te lezen hebben jullie het nog steeds naar de zin,hoeveel kilometer is het nog lopen naar het eind puntje?.hier bij ons is alles oké vanmiddag even lekker weg gefietst het was zo'n lekker weer ,morgen gaan we bij Arie Maters op visite die heeft ons al zo vaak gevraagd.Samen nog een fijne avond ,geniet van de dagen die nog gaan komen.Bern&Peet.xxxx