The way

8 mei 2014 - Bemmel, Nederland

Donderdag 8 mei. Geweldig om op reis te gaan, maar heerlijk om weer thuis te komen.     Even terug naar dinsdag 6 mei. 21.30 uur in de slaapbus naar Madrid via Coruna, Ponferado, Vila panda en Muros naar Madrid. Daar komen we 7.00 uur in de vroege ochtend aan. Een beetje gedommeld in de bus, echt slapen lukte niet. In Madrid 13.00 uur ingecheckt 14.30 stappen we in Air Europa 17.45 uur landen we op Schiphol. Een directe vlucht van Santiago naar Madrid was in het voorjaar niet mogelijk, i.v.m Geert's vliegangst hebben gekozen niet over te hoeven stappen. Dus 'n lange rit. Wakker van 7.00 uur 6 mei tot 24. Uur 7 mei. Wat er tussen die tijden gebeurde hadden we niet verwacht. Op Schiphol staan  onze zoon jongste zoon en schoonzus met een spandoek welkom thuis!! In Bemmel aangekomen zien we de hal en de kamer versierd met ballonnen slingers, bloemen champagne, zelfs kaasjes aan. Tot onze grote verbazing komt er een reuze taart uit de koelkast met foto van ons samen op het plein voor de kathedraal. Vrienden komen in polonaise zingend binnen met 'n bloemenmand, e een prachtige foto van ons op de grens van Galicie. We toosten op ons, en er is geen spoortje van vermoeidheid meer. Wat een geweldig ontvangst,  wat een fijne thuiskomst!!! Inmiddels donderdag 8 mei Heerlijk geslapen, de champagne glazen staan weer afgewassen  in de kast. De kliekjes taart vanmiddag  bij  de thee. De dames van de Bol verassen ons met 'n prachtige bos rozen ( uiteraard in rood wit). We beseffen nu pas wat er geweldig is meegeleefd door velen. De tocht, de emotie's de natuur de mensen alles was overweldigend. Kreeg gisteren de vraag "is het wat je er van had verwacht"? Moet daarop antwoorden " oh ja, meer dan dat" Weet zelfs  nog niet goed de juiste woorden te vinden. Ook om iedereen te bedanken voor de lieve reactie's felicitatie's en bemoedigende woorden weet ik niet hoe we dit moeten uitleggen en wat ons heeft verbaasd en geraakt. Lieve  lieve mensen we zijn weer met twee benen op de grond. The way krijgt geen vervolg, wij vinden dit kun je maar  een keer zo beleven. Wij danken jullie voor..........alles.

Liefs van de pelgrims Diny en Geert. Muchas muchas gracias!!!!!!!

1. Annie:
    9 mei 2014
    Goede morgen Diny en Geert, geweldig zoals jullie hebben genoten van alles, wat een belevenis en het onthaal bij thuiskomst.
    Jullie zullen nog heel lang nagenieten, er niet over uitgepraat raken, zeggen wij uit eigen ervaring.
    Ja , en nu weer over op de orde van de dag, ook dat zal wel weer even wennen zijn, maar ook dat zal wel weer gaan.
    lfs, Henk en Annie.
  2. Jet:
    9 mei 2014
    Lieve Diny en Geert welkom thuis!! En deze fantastische thuiskomst maakte jullie bijzondere reis compleet en af Jullie zijn 2 fantastische betrokken mensen dat het niet anders kan dan op deze manier!!en wat heb ik en ik denk allemaal genoten v jullie reisverhalen alsof we er n beetje bij was Geniet nog heel lang en deze herinnering kunnen ze jullie nooit afpakken lgr Henk Jet
  3. Maria .:
    11 mei 2014
    hartelijk dank voor jullie leuke verslag van het pelgrims pad.We hebben erg genoten.Iedere keer was het weer spannend hoe het met jullie ging.
    Wij wensen jullie veel geluk en gezondheid op je wandel,fiets en levenspad.Groetjes Piet en Maria.