The way

27 april 2014 - Arzúa, Spanje

Ola zondag 27 april. Na een redelijke nachtrust 7.30 uur Melide uitgelopen. Daar stonk het na het feest flink naar alcohol. Een echtpaar uit Australië lag bij ons op de kamer, spraken heel ekakt egels. Maar toen ze in bed stapte liet ze 'n keiharde scheet. Hij heeft de hele nacht enorm liggen snurken, heb zelfs mijnoordopjes gebruikt. Onze zintuigen zijn behoorlijk geprikkeld vandaag. Enkele uren alleen maar door geurende eucalyptus bossen gelopen, de vogels vloten op z'n zondags, wind was er niet. De koekoek wel, zoals elke ochtend. Ook 'n hertje keek me aan en stak snel over. Zie pelgrims met oordopjes op lopen, snap ik helemaal niets van, die missen zoveel. Het is zo mooi en afwisselend in Calicie. Wij hebben vandaag op tijd de rugzak afgedaan Geert had behoorlijk last van zijn hernia. Rugzak in de Albergue gezet. Kopje thee gedronken, en lekker relax de stad Arzua doorgeslenterd, morgen weer 'n dag. Zitten nu zo'n 40 km voor Santiago. Het gaat ons lukken!!! Vanaf de Camino dank voor alle lieve reacties lfs Diny en Geert

1. Annie:
    Nou petje af hoor,
  2. P.hendriks:
    Ik vind het geweldig , wat een instelling , ben trots op jullie . Lfs Piet xxx
  3. Henny Ebben:
    27 april 2014
    Natuurlijk gaan jullie dat redden, als ervaren B.O.L. Wandelaars verheug je maar vast als je straks in Nijmegen met zo'n prachtige schelp op je rugzak kunt pronken, en aan ieder die je dan aanspreek je mooie verhalen kunt vertellen. Veel plezier nog en to ziens.
  4. Annie:
    27 april 2014
    Misschien komt mijn reactie 2x, de eerste is de tekst niet volledig zichtbaar voor mij, dus nog een keer. Nou Petje af voor jullie, nog een paar dagen, jullie zijn er bijna. Hopelijk gaan je rugklachten niet verder opspelen, Geert, jullie zijn er bijna, de laatste 35a 40 km gaat jullie ook wel lukken. Wij hebben ook in Arzua ook overnacht en waren met 2 dagen in Santiago de Compestela, dus jullie kunnen het heel rustig aan doen als jullie op 1 mei willen aankomen op jullie 40 jarig huwelijksdag, wat een extra emotioneel tintje zal hebben.We wensen jullie nog heel veel wandelenoegen voor de resterende kilometers en zeer goede nachtrusten zonder snurkers toe al is daar bijna niet aan te ontkomen in de herbergen. Lieve groetjes, Henk en Annie
  5. Hennie Marijke:
    Hoi Geert en Diny?
    Fijn dat jullie er zo van genieten.en dat het goed gaat
    Het weer is ook goed.?
    Vr. Gr. Hennie en Marijke.
  6. Jaap en Riny:
    27 april 2014
    gaat jullie zeker lukken zeker van die door gewinterde wandelaars heel veel succes.
    Groetjes
    Jaap en Riny
  7. Maria .:
    27 april 2014
    hallo Diny en Geert,de laatste km gaan jullie halen .ik hoop dat het zonder problemen gaat.Hopelijk met beter weer als hier.Vandaag een mars gelopen in Dieren.We gingen voor25 km.10 uur vertrokken in de regen.Na 15 km aaneen stuk regen zonder rust gelegenheid gestopt bij het startlokaal.Daar was de eerste rustplek.Onderweg vaak aan jullie gedacht bij de fikse klimmen en de blup.het was wel een hele mooie wandeling als droog was..Geniet nog een paar dagen van de mooie natuur en andere leuke momenten.Toi,Toi,HEEL VEEL GROETJES.MARIA enPIET.
  8. Bep:
    Lieve Geert en Dinie,
    Jullie zijn er bijna!! Ook die laatste km's halen jullie !!
    Heel veel succes die laatste dagen, een hele fijne en bijzondere 40-jarige trouwdag en tot gauw weer in Bemmel.
    Wat klinkt dat gek hè als je met zo'n bijzondere, geweldige prestatie bezig bent!
    Liefs, Bep
  9. Maria:
    28 april 2014
    Hoi Diny en Geert, Geert hopelijk gaat het weer beter met je rug. Sterkte en succes met de laatste kilometers. En dan ook nog van die snurkers bij je op de kamer dan rust je ook niet echt lekker uit. Dat gaan jullie zeker halen 1Mei. Dat zal een hele emotionele dag worden voor jullie. Maar wel een hele speciale dag, 40 jaar samen en dan ook nog Santiago gehaald. Hier in Leusden alles oké. Drukke periode gehad met schilders over de vloer maar mijn huisje is van buiten weer op en top. Lieve pelgrims nog veel wandelplezier voor de laatste kilometers. Lieve groetjes Maria
  10. Jet:
    28 april 2014
    Super!!het eind in zicht en dan samen die 40 jaar vieren bedankt voor alle mails we zullen het missen eucalyptus een van mijn lievelingsgeuren ja die oordopjes ze missen heel veel we lagen in n deuk over die scheet gelukkig v jullie maar eentje. Zet hem op en ga hand in hand de eindstreep over veel plezier lgr Henk en Jet
  11. Annette en Wim:
    Hallo Diny en Geert,
    Wat een kanjers zijn jullie toch. Jullie gaan het zeker halen. Nog bedankt voor de verjaardagskaart. Wat bijzonder dat jullie hier nog aan denken. Wij leven ook met jullie mee, we hebben vandaag pas het eerste verslag van jullie tocht gelezen. Geweldig, heel veel succes met het laatste gedeelte. 1 mei en 5 mei worden ook nog bijzondere dagen, niet?
    Geniet ervan.

Groeten,
    Annette en Wim
  12. Tiny reintjes:
    Hallo Geert en Diny,
    Jullie zijn echte kanjers. Geniet er samen nog even van.
    Heel veel succes met het bereiken van de eindstreep. Jullie redden dat samen. Lieve gr.
  13. P.hendriks:
    1 mei 2014
    Goedemorgen samen van harte gefeliciteerd met jullie 40 jarig. Huwelijk xxxxxx heb je het bruidspaartje op je jas gespeld?jullie zullen nu wel in Santiago zijn we zijn zo nieuwsgierig naar het gevoel van jullie op dat moment dat jullie in Santiago aankomen natuurlijk kunnen we dat gevoel wel een beetje voorstellen maar toch.Diny&Geert geniet van de dag 40jaar is niet niks.Vele kusjes vanaf deze kant.xxxx